Testi tehty ja tulos on niin kirkas kuin ikinä olla voi: Elämän ironiaa, suorastaan v*ttuilua. Niin suora miinus, että en ole ikinä suorempaa nähnyt. Idiootti minä!

Mulla ei nyt sitten ole enää kuukautisia. Se siitä sitten. Ja nyt yhden kerran, kun sitä tunnetta kaipaisi, ei edes tunnu siltä, että menkat olisi missään lähimaillakaan tulossa.

Vuosikaudet kierto on ollut 32-34. Ja nyt ollaan tässä: kp 39. Se siitä, pienestäkään mahdollisuudesta ikinä ikinä ikinä saada lasta. Mulla ei ole edes kuukautisia. Mä olen niin lopullisesti ja tyystin, täysin hedelmätön olio. En nainen, vaan olio.

Loputkin mahdollisuuksista mä olen myrkyttänyt noilla hedelmöityshoitojen piikeillä ja tableteilla. Siltä musta nyt tuntuu ja kaduttaa koko homma.

Mulla ei ole enää ovulaatiota. Mulla ei ole enää kuukautisia. Mulla ei ole enää yhtään mitään mahdollisuuksia.